De Rockies - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Joni en Lisanne Holster en Wapenaar - WaarBenJij.nu De Rockies - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Joni en Lisanne Holster en Wapenaar - WaarBenJij.nu

De Rockies

Door: English speakers

Blijf op de hoogte en volg Joni en Lisanne

14 Februari 2014 | Canada, Vancouver

Hi everybody!!

Morgen is het alweer 14 februari 2014. Happy Valentinesday everbody!! Dit wordt uiteraard groot gevierd in het commerciële Amerika.

14 februari is tevens onze laatste dag op ILAC. De tijd vliegt! Het afgelopen weekend waren we nog met volle teugen aan het genieten van de sneeuw in de Rockie Mountains. Sommigen van jullie hebben onze mooie foto's al kunnen bewonderen op Facebook. We zullen jullie nu wat meer vertellen over onze 'ultimate tour'.

Om 7 uur verzamelden we bij Canada Place met alle 100 andere studenten. De busreis door de bergen duurde maar liefst tien uur, gelukkig hadden we gezellige buren in de bus. We zijn bevriend geraakt met drie jongens waardoor we nu slaapplekken hebben in Zwisterland, Frankrijk en Rusland. Erg grappig om weer nieuwe culturen te leren kennen! De busreis was zwaar me we hebben flink van het uitzicht genoten. Tijdens de rit hebben we zo ontzettend veel bergen en tussen om lawines tegen te gaan gezien. We kwamen die vrijdag in het donker aan. Toen we de bus uitstapten wisten we niet wat we meemaakten. -33! Dat is niet voor te stellen! De koude lucht sloeg direct aan op onze longen.

We hebben ons eerst even met de Braziliaanse meiden, waarmee we onze slaapkamer deelden, opgemaakt om vervolgens te gaan stappen. Wegens de kou werden we opgehaald door een bus met een buschauffeur die op Hagrid uit Harry Potter lijkt. Eenmaal bus dachten we dat we dood zouden gaan wegens de kou en al het ijs. Gelukkig werd de muziek keihard aangezet en ging iedereen in de bus los, een complete chaos. Alle Chinezen wilden met ons op de foto. De avond in de pub was gezellig en we hebben ons goed vermaakt.

Na een slechte nacht gingen we door de kou (ditmaal -34) naar het ontbijt toe. Na een miezerig ontbijt zijn we met de bus naar Lake Louise vertrokken. Lake Louise, een bevroren meer tussen de Rockie Mountains, is zo ontzettend mooi! We hebben ons land vertegenwoordigd met het schaatsen op Lake Louise! Nadat we bevroren de bus weer in gingen zijn we doorgereisd naar Banff. We zijn met de gondel omhoog gegaan met onze nieuwe vrienden en hebben hier mooie foto's gemaakt. Om eerlijk te zijn de Alpen zijn er niks bij! Dit is het pure Canada waar we deze reis wilden maken! Voor degene die ooit nog naar de gondel toegaat, let even op want mijn sjaal ligt er nog (lisanne).

Na de gondel hebben we ons opgewarmd in de jacuzzi van het hotel. Onze hotelkamer was zo gaaf, het had twee verdiepingen en er was plek voor zes. Uiteraard hadden wij beiden een eigen tweepersoonsbed. Voor de verandering zijn we deze avond uit geweest in twee discotheken.

Na een goede nachtrust hebben we ons klaar gemaakt voor een flinke winterse tocht. We gingen icewalken. Dit wil zeggen dat we antislip dingen onder onze schoenen kregen zodat we niet uit zouden glijden op het ijs. We hebben tijdens deze koude reis bevroren watervallen gezien. Door de kou waren onze haren en wimpers bevroren. Tijdens deze tocht hebben we weer nieuwe mensen ontmoet, ditmaal uit Isreal. Wat een verschil van leven in vergelijking met Nederland! Voor de autoliefhebbers onder ons. We hebben tijdens de trip de nieuwste audi's gezien, 12 auto's waren een testrit aan het maken op het ijs!!!

Na een indrukwekkende wandeling zijn we met de bus doorgereden naar Lake Louise om hier nog een nachtje te slapen. Althans slapen, dat was het niet echt. Met al de studenten bij elkaar was het net een beesten boel. We gingen eerst met zijn allen het zwembad in en vervolgens zijn we met zijn allen naar een hotelkamer gegaan. Uiteraard vonden de hotelgasten dit niet zo leuk en werden we allemaal naar onze eigen kamer gestuurd.

De laatste ochtend hebben we voor het eerst heeeeeerlijk ontbeten aan de voet van het skigebied Lake Louise. In dit skigebied oefenden alle skiatleten van de Olympische Spelen. We zijn zelf ook van de piste afgegaan, alleen dan met een snowtube (een soort donut). Ook dit was weer erg gaaf! Na het snowtuben was onze reis voorbij en gingen we met de bus richting huis. Deze busreis was echter een ding apart. Gelukkig hebben we het overleefd. Tijdens de busreis hebben we een sneeuwstorm overleefd, hebben we drie auto's hierdoor op zijn kop zien liggen en vlogen wij met de achterkant van de bus naar de andere kant van de weg. Als het namelijk sneeuwt in de Rockies bevriest heel de weg en is de weg direct niet meer zichtbaar. Maar goed, we zijn veilig aangekomen en hebben een taxi richting huis genomen omdat we drie uur vertraagd waren.

Nu zitten we alweer drie daagjes op school en kijken we uit naar onze laatste schooldag morgen. Morgen krijgen we ons certificaat dat we 'high advanced students' zijn. We vinden het erg jammer dat onze tijd op ILAC alweer voorbij is. Morgen hebben we een kleine 'farewell party' met onze klas. Daarna gaan we met de jongens die we ontmoet hebben tijdens de Rockies de stad in.

Dit was alweer ons een na laatste verhaaltje. Zaterdag pakken we de boot naar Vancouver Island en gaan we genieten van onze laatste week in Vancouver!

Heel veel liefs,
Lisanne en Joni

• 14 Februari 2014 - 10:22

Peter:

Hoi high advanced Joni en high advancedLisanne.
    Als echte kou-liefhebber vind ik jullie verhaal en foto's van de Rockies schitterend. Lekker op een andere dan de klassieke manier genieten van vorst, sneew en ijs, heerlijk. Kun je op de meren ook een alternatieve elfstedentocht schaatsen? want dan stoppen we met die weissensee die maar niet dicht wil vriezen.
    Geniet van de laatste schooldag en natuurlijk van Vancouver Island.

• 14 Februari 2014 - 10:32

Renate:

Hoi meiden, wat gaat de tijd snel, maar jullie hebben eruit gehaald wat er uit te halen viel. Wat beleven en ondernemen jullie naast leren ook leuke dingen. Om jaloers op te zijn. Hier gaat alles goed, inmiddels hebben we 10 plakken met de Olympische spelen behaald. Het zal wel een rare dag zijn voor jullie, de laatste schooldag. Maar meiden er komt nog een leuke week aan. Hopelijk genieten jullie hier ook weer met volle teugen van, in ieder geval lekkerder eten. (geen droge witte rijst met wortelen, wie verzint het). Ben benieuwd. Liefs Renate

• 14 Februari 2014 - 11:00

Richelle:

Happy Valentinesday! Wat een avonturen hebben jullie weer meegemaakt, gaaf hoor! En wat een toffe foto's, ik ben benieuwd naar de rest. De tijd gaat snel, een na laatste verslag alweer? Maar ik vond het juist zo leuk om iedere week te lezen. Kunnen jullie er in Nederland niet gewoon mee doorgaan;)? Succes op jullie laatste schooldag en veel plezier op jullie farewell party. Geniet van de laatste week en van de dingen die jullie nog gaan zien. Een dikke knuffel en tot snel! xxx

• 14 Februari 2014 - 11:18

Oma Krijna En Opa Henny:

Lieve "ijsheiligen". Die titel hebben jullie meer dan verdiend. Wat een hoog avonturiersgehalte in een ijskoud gebergte hebben jullie aan de dag gelegd. Hoe indrukwekkend moet de tocht door de Rockies zijn geweest. Wij kunnen ons nauwelijks voorstellen wat het zeggen wil bij -35 graden je noodzakelijke levensadem te moeten inhaleren. En dan ook nog halsbrekende toeren te moeten uithalen bij woeste sportactiviteiten. Geweldig!. Plus nog leuk en gezellig te zijn temidden van de meest exotische figuren, mede-studenten from all over the world. Het zal voor jullkie ziijn om nooit te vergeten.
    Inmiddels is het einde op school nu in zicht. Uitgerekend op Valentijnsday pakken jullie je boeltje in om farewell te zeggen tot hen, die je inmiddels je vrienden kunt noemen. Moeilijk, dat afscheid? De herinneringen zijn uiterst kostbaar, nu de school jullie zo dierbaar is geworden. Reusachtig!
    Trouwens, het reisje naar Vancouver-island zal best aanlokkelijk zijn en in de smaak vallen. Daarom, veel genoegen daar jullie toegewenst. Een kostelijke afsluiting van een schitterend verblijf in Canada en een fraaie opstap naar huis, naar jullie beider 'home sweet home'.
    Lieve en hartelijke groeten en zeer bedankt voor jullie prachtige, ook voor ons waardevolle verhalen en verslagen. Oma en opa

• 14 Februari 2014 - 13:55

Ed En Judith:

Lieve Joni en Lisanne, wat een mooie foto's en wat een avontuur moet het zijn geweest, jullie weekend in de rockies! Leuk om jullie verhaal weer te lezen en ook de reacties erop. Vooral de reactie van oma Krijna en opa Henny.... Jullie schrijven erg mooi.
    Morgen op naar jullie volgende uitstapje. We zijn benieuwd hoe jullie het gaan vinden op Vancouver island. Doe Michael en Renée de hartelijke groeten van ons.
    Maak er vandaag een gezellige valentijnsdag van met jullie diploma op zak (super gedaan!!!) en jullie nieuwe vrienden en neem er een lekker drankje op (of twee ;) )
    Liefs, Ed en Judith

• 14 Februari 2014 - 16:38

Marianne :

Hoi Joni en Lisanne

Gefeliciteerd met jullie certificaat. Die is lekker binnen. Ik geniet van jullie verhalen, hoewel het me wel erg koud lijkt daar.
    Geniet nog van jullie laatste weekje in Canada, ik ben benieuwd naar jullie foto"s. Goede reis en happy Valentine. Liefs, Marianne

• 18 Februari 2014 - 08:52

Milou:

Geniet nog maar even van dat bijzondere Canada, jeetje wat zijn die zeehondjes schattig zeg! Krijg gelijk zin om naar Blijdorp te gaan, maar dat zal voor jullie niet meer exciting zijn want niks kan op tegen dieren in t wild zien!
    Ik hoop dat jullie koroketten vandaag gesmaakt hebben maar dat zal vast wel!
    Nog 6 nachtjes slapen en dan zijn jullie er gelukkig weer! Voor jullie hoop ik dat jullie nog een geweldige week gaan beleven. Voor mezelf kan ik niet wachten tot het maandag is! Wie weet kunnen we dan 2 verjaardagen vieren ;)
    Dikke kus van je ondertussen tonnetje ronde zus lies :P