Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Joni en Lisanne Holster en Wapenaar - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Joni en Lisanne Holster en Wapenaar - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Door: Joni en Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Joni en Lisanne

05 Februari 2014 | Canada, Vancouver

Gemornin! (oftewel good morning volgens de Canadezen)

Vandaag zullen we jullie iets meer vertellen over hoe we onze laatste 20 dagen in Canada gaan invullen. JA 20 DAGEN nog maar! De tijd vliegt voorbij! We hebben al 1,5 week les van onze nieuwe lerares Alana, ze is net iets minder leuk dan Jean. Het high-advanced level is een beetje aanpoten maar we redden ons goed. We kunnen alles duidelijk verstaan en het spreken gaat met grote sprongen vooruit, misschien missen we nog een beetje zelfvertrouwen. Morgen hebben we alweer een nieuwe test. Maar we verwachten niet dat we een level hoger zullen gaan. Normaal haalt een high-advanced student namelijk voor zijn eerste test een score van 30% dus laten we die proberen te overtreffen.

Afgelopen weekend hebben we goed gevuld. Vrijdag na school zijn we sportief gaan zwemmen en hebben we genoten van de sauna en het stoombad. Qua hygiëne kunnen ze in ieder geval nog wat van ons leren. Bovendien hebben de vrouwen nog geen kennis gemaakt met een scheermes... jullie kunnen de rest zelf wel invullen. We waren erg blij met onze twee keer op een dag douchen. Nadat we thuis even hadden gegeten zijn we weer richting Downtown gegaan om te stappen met de Brazilianen. Ze hadden zich in grote getallen verzameld, maar toch lief dat de twee Dutchies ook mochten komen.

Zaterdag zijn we naar een shopping mall gegaan in Burnaby. Tegen onze verwachting in was het HUGE! Alles was er op zijn Amerikaans. Van een trein door de Mall tot aan het aantal fastfood ketens. We hebben onze ogen uitgekeken. We hebben heerlijk gesmuld van onze wok maaltijd en frozen yoghurt met snoepjes. Zaterdagavond hebben we afgesloten met 'All you need is love'.

Zondag hebben we heerlijk uitgeslapen en zijn we vervolgens richting Stanley Park gegaan om het Aquarium te bezoeken. Heel veel meer dan jelly fishes en twee shows met dolphins en sealions was er niet. Maar het is altijd leuk om zoiets te bezoeken. Na het aquarium hebben we in Downtown een burger gegeten en hebben we de Super Bowl deels bekeken. We beginnen al aardig te wennen aan het Noord-Amerikaanse leven!

In het begin vertelden we jullie al dat we jullie wat zullen vertellen over hoe we onze laatste drie weken zullen invullen. Voordat we richting Vancouver gingen stond 1 ding bovenaan op ons lijstje, namelijk de Rockie Mountains. Aankomend weekend is het dan zover, we zullen voor vier dagen een tour maken door de Rockies. Vrijdagochtend zullen we om 7 uur verzamelen met 130 andere studenten. We zitten vervolgens 10 uur in de bus, aardig lang he?! Gelukkig maken we veel stops om van het uitzicht te genieten. We zullen in deze dagen een bezoek brengen aan; een gletsjer, aan twee nationale parken (Yoho en Banff) en nog wat hoogtepunten van Canada bezichtigen. Daarnaast gaan we schaatsen op Lake Louise (Google het ff, want dat meer is prachtig!!) en snowtuben van de gletsjer. Het was er vanochtend alleen -26. We vroegen ons af hoe dat nou werkelijk aanvoelt. Misschien heeft er iemand nog survival tips voor ons? In de avonden is er een kampvuur, kunnen we marshmallows roosteren en kunnen we uiteraard stappen. Trouwens we slapen gewoon in hotels en worden overal heen gebracht met de bus.

Oh ja, we verliezen geen dag school op maandag, want dan is het in Canada 'familyday'.

Na onze laatste week school zullen we naar Vancouver Island gaan. We hebben nog geen concrete plannen hiervoor, alleen dat we het stadje Victoria willen zien. Hoogstwaarschijnlijk is er niet de mogelijkheid om walvissen te spotten wegens het winterseizoen. Dit lijkt ons een goede reden om een keer in de zomer terug te gaan naar dit mooie gebied ;).

Op donderdag de 20ste zullen we weer vertrekken naar onze hometown, om onze laatste dagen afscheid te nemen van de mooie stad Vancouver. We hebben zojuist een hotelletje geboekt in hartje Vancouver. Gelukkig, deze dagen geen busreizen meer voor ons!!

We willen jullie trouwe volgers nog enorm bedanken voor jullie leuke berichtjes, kaartjes, Facebook- en blog reacties!!

Lots of love,
Lisanne en Joni

• 05 Februari 2014 - 08:42

Richelle:

Altijd weer leuk om de dag te beginnen met een verslag over jullie reiservaringen. 20 Dagen alweer en dan is jullie avontuur alweer afgelopen, ik hoef het jullie waarschijnlijk niet te zeggen, maar geniet nog van de laatste weekjes daar en tot snel!

Veel liefs xx

• 05 Februari 2014 - 12:50

Milou:

Hoooooooi lieve meiden!!
    Jullie vermaken je prima zo te horen! Leuk dat jullie ook weer een aantal avonturen op de planning hebben staan, kijk nu al uit naar de verhalen en nieuwe FaceTime gesprekken!
    Voor ons zijn t nog 19 nachtjes slapen voordat jullie terugkomen, ik wacht geduldig af maar ben blij als jullie weer thuis zijn! En natuurlijk hoop ik dat jullie 'op tijd' terug zijn, en zo niet krijgen jullie een hele lijst voor babykleding van de GAP store haha!!
    Heel veel plezier nog!! Geniet straks lekker van de kou en wintersportactiviteiten want die kunnen we hier dit jaar wel vergeten!
    Dikke kus van ons!!!

• 05 Februari 2014 - 14:54

Ed En Judith:

Ha lieve meiden,
    Wat leuk om weer een verhaal van jullie te lezen. Woensdag is toetsdag zeker bij jullie school :). Ik heb eens even gegoogeld naar de rockies: wat een mooi gebied. Ik ben erg benieuwd hoe jullie het daar gaan hebben....Het programma klinkt goed!
    Nog een kleine drie weken en dan komen jullie weer naar huis...de tijd gaat snel,maar jullie hebben nog een hoop leuke dingen op het programma staan.
    Dikke kus en have fun!!!!!

• 05 Februari 2014 - 17:01

Renate:

Hoi meiden, jullie zijn alweer over de helft. Als ik jullie verslagen lees, heb ik wel het idee dat deze reis heerlijk aan jullie verwachtingen voldoet. Veel zien, Engels leren en genieten van het Canadese leven. Maar het hoogtepunt komt nog, ( leuke dubbelzinnigheid) de rocker mountains. Maar vergeet Vancouver island niet. Ik hoop voor jullie dat de walvissen even wakker worden. Mijn gips is eraf, dus het typen gaat al makkelijker. Gelijk een goede oefening. Meiden, succes vandaag met de toets, jullie hebben niets te verliezen. Ik kijk uit naar het volgende reisverslag. Enjoy your trip. Love you renate

• 05 Februari 2014 - 20:57

Gerard:

Rockies gaan jullie gaaf vinden mischien spotten jullie nog wild life. Lake Louis is 1 van de mooiste plekkies van Canada Zo bijzonder! En Vancouver Island is mijn eiland zo MOOI Ben benieuwd hoe het daar in de winter is!!! Doe Renee en Michel de groeten. Joni wil best ff langs komen om je de hotspots te laten zien Grt Gerard

• 06 Februari 2014 - 19:58

Oma Krijna En Opa Henny:

Dear dutchies, wat beleven jullie onvoorstelbaar vee!. We lezen over gletsjers, bergtoppen, vrieskou, hamburgers, kampvuur-etentjes, uitgaanspartijen met aardige Brazilianen - enfin, het duizelt ons. Wat een opwindend bestaan. en dan hebben e het nog niet eens over het treintochtje door een kilometerslange shoppinghall.Al lezend waanden we ons in een zo goed als buitenaardse wereld
    en jullie met een spreekwoordelijke Hollandse nuchterheid somt alles in logische volgorde op, maar wel zo, dat we verstaan, hoezeer jullie genieten, bedenkend, dat de klok tikt. Nu hopen we maar, dat jullie al deze verrassende 'fun' vast kunt houden, op kunt slaan in je geheugen om er tot jaren later nog met heel veel plezier op terug te kijken. Of alles nog eens opnieuw te beleven, als dat tweede aangekondigde reisje werkelijkheid wordt.
    Wij bewonderen jullie, want er wordt ook nog hard gestudeerd. Eingels spreken - het gaat jullie al goed af: het is met rasse schreden vooruit gegaan. Daarom zullen de laatste twee weken wel voor de 'finishing touch' zorgen, want de berichten meldden ons, dat jullie in hetzelfde hoge level verder gaat. De uitslag van de loets van de week was opnieuw veelbelovend. Het resultaat van jullie verblijf in Canada zal ook wat de kennis van het Engels betreft dus aan alle verwachting beantwoorden, dat zit er dik in.
    Tot slot veel genoegen in de Rocky mountains. Kijk je ogen uit, maar mijd de ravijnen. Dommel van tevoren maar flink tijdens de busrit van 10 uur. Dan ben je lekker fit, als je omhoog moet klauteren.
    Hartelijke groeten, oma en opa