Derde week in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Joni en Lisanne Holster en Wapenaar - WaarBenJij.nu Derde week in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Joni en Lisanne Holster en Wapenaar - WaarBenJij.nu

Derde week in Vancouver

Door: Joni en Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Joni en Lisanne

28 Januari 2014 | Canada, Vancouver

Hallo familie, vrienden en vriendinnen,

Inmiddels alweer week 3 in dit schitterende land. Vorige week woensdag hadden we onze eerste toets, afhankelijk van deze toets werden we ingedeeld in een nieuw level. Verbazingwekkend genoeg hebben we de toets BEIDE met 75% gehaald. Zo gingen we van level 10 naar level 14. En die stap hebben we vandaag zeker gevoeld. Maar! in positieve zin en we weten zeker dat we ontzettend veel gaan en kunnen leren in onze laatste weken in Vancouver.

Uiteraard draait deze trip niet alleen om school en zijn er ook de nodige feestjes en tripjes. Vrijdagavond zijn we met wat vrienden wezen stappen in een van de meest drukbezochte pubs in Gastown, Vancouver. We hebben erg gelachen om feit dat ieder land zijn eigen dance moves heeft. Zo zagen we dat Koreanen (die eigenlijk op school heel netjes lijken) compleet uit hun bol gaan op de dansvloer. Wij hebben de avond doorgebracht met een aantal Braziliaanse studenten. Zaterdag was een vrij rustig dagje en hebben we onze roes uitgeslapen. Zondag stond Seattle op de planning, om 8 uur verzamelden we ons bij Canada place. De brazilianen hadden zich in grote getallen verzameld inclusief lege suitcases. In de bus werd ons de keuze voorgelegd of shoppen of sightseeing en.... geloof het of niet we hebben de stad bezocht! Wat een geweldige stad! Bij aankomst zagen we het ziekenhuis van Greys Anatomy liggen, als niemand wat had gezegd hadden we gedacht dat het een kerk was. In de stad zelf hebben we de eerste starbucks bezocht, de markt waar ze met vissen gooien, heerlijk gegeten bij The Cheescake Factory en natuurlijk nog een beetje geshopt. Een beetje! in vergelijking waarmee de Brazilianen terug de grens over gingen! Sommigen hebben werkelijk 500,700 en 1000 dollar aan kleding gekocht (papa's centjes en creditcard). Het weer voor sightseeing was schitterend en het was ook erg gezellig.

Vandaag hadden we onze eerste les in level 14, in eerste instantie zaten we niet bij elkaar in de klas maar omdat we graag allebei dezelfde boeken (Cambridge) wilde hebben, is er geswitcht. Waar de school overigens totaal niet moeilijk over doet. Onze nieuwe klas bestaat uit minder Brazilianen maar studenten vanuit Spanje, Frankrijk, Korea, Taiwan, Dominicaanse Republiek en Nederland dus. Onze lerares is een stuk serieuzer dan onze vorige en we gaan de leuke gesprekken met Jean, over haar dates, dan ook zeker wel missen.

Tot snel!

• 28 Januari 2014 - 13:36

Wendy:

Hey Jones
    Klinkt allemaal onwijs tof, ik hou ervan blogs te lezen en zeker die van jullie :)
    Geniet van dit avontuur, Kijk uit naar jullie volgende blog!
    Kus Wen

• 28 Januari 2014 - 15:31

Ed En Judith:

Ha meiden,
    Super dat jullie de toets zo goed gemaakt hebben! Wordt misschien wel wat moeilijker allemaal, maar is ook weer een uitdaging. Haha wat goed dat jullie de outlet hebben weerstaan en toch naar de stad zijn gegaan. Wie weet komt die outlet nog wel....hebben jullie verder nog plannen voor uitstapjes?
    Liefs en tot gauw x

• 28 Januari 2014 - 20:24

Renate:

Wat gaat de tijd snel. Alweer 3weken weg. Het is leuk om te lezen dat jullie je daar thuis, op je plek, voelen. De nieuwe indeling van de klas, naar niveau 14, zal aanpoten worden, maar ook een uitdaging meiden. Ik hoop dat jullie nog leuke dingen gaan beleven en zien, waaronder de rocker mountains. Ik kijk nu al naar dat reisverslag uit. Lisanne morgen ga ik terug naar de chirurg en hopelijk mag het gips er dan af. Ik laat het weten. Joni en Lisanne tot horens. Liefs Renate.

• 29 Januari 2014 - 11:07

Oma Krijna En Opa Henny:

Lieve doorzetters, dat is iets bijzonders om n.b. vier levels om hoog te springen. Klassewerk, noemen wij dat. Canadezen zijn toch al verzot op de ijver van de hollanders, dit zal hun nbewondering vast nog vergroten. Wel zullen jullie - zo begrepen nwe - de komende weken wel een paar vtandjes moeten bijzetten of extra goed je best moeten doen, maar dat lukt jullie vast en zeker. Niewttemin: sterkte en succes!
    Overigens, fijn dat er ook te genieten valt - tussen de bedrijven door. Wij krijgen de indruk, dat de reis jullie almeer bekoort en Canada al een beetje the place to be aan het worden is. reusachtig, dan wordt jullie verblijf in het verre buitenland alleen maar bekoorlijker. Trouwens, de studiegenoten staan jullie zo te horen ook aan - mooi meegenomen. Wel is het natuurlijk prettig, dat jullie als onafsceidelijke Dutch girlfriends toh nog in dezelfde klas terecht gekomen bent. Vooral, wanneer deze nieuwe docente al te serieus blijkt.
    Opnieuw bedankt voor jullie verslag. Jullie maken het uitstekend en dat doet ons begrijpelijkerwijs heel goed. Houen zo! Lieve groeten, oma en opa